7 marca 2022 r. rozpoczęły się w naszej szkole zajęcia w ramach projektu Akademia Kompetencji Kluczowych i Uniwersalnych w Gminie Gaworzyce:
1. Zajęcia wyrównawcze z matematyki, które mają na celu rozwijanie myślenia matematycznego i logicznego. Na zajęciach dzieci pracują w grupach oraz indywidualnie. Ma to na celu rozwijanie samodzielności u dzieci, współpracę w grupach, uwierzenie we własne możliwości , zauważanie mocnych stron i bazowanie na nich. Każde dziecko w ten sposób może osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości. Na zajęciach stosowane są różne metody, przede wszystkim aktywizujące i zachęcające do stosowania matematyki w praktyce.
2. Zajęcia socjoterapeutyczne o charakterze zapobiegawczym prowadzone w naturalnym środowisku zamieszkania dzieci i młodzieży. Uczestnicy zajęć nabywają wiedzę o zasadach panujących w grupie społecznej, uczą się reguł i norm, poznają emocje oraz sposoby ich wyrażania. Poznają siebie i innych ludzi. Ponadto opanowują nowe zdolności. Dbają o odpowiedni poziom aktywności ruchowej. Uczą się odreagowywania stresu, umiejętności społecznych, tj.: autoprezentacji, nawiązywania kontaktów, empatii, mówienia „nie”, wyrażania własnego zdania, zdolności wykorzystania swoich mocnych stron, rozumienia i nazywania przeżywanych uczuć oraz konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
3. Projekt “Mali inżynierowie” to kreatywny projekt z edukacji technicznej. Podczas lekcji uczniowie rozwiną kluczowe kompetencje, związane z logicznym myśleniem, konstruowaniem i projektowaniem. Ponadto udoskonalą zdolności manualne i wyobraźnię przestrzenną. Na zajęciach uczniowie wspólnie projektują i tworzą z łatwo dostępnych materiałów: konstrukcje budowli makaronowych, latający balon, pojazdy, pogłębiają swoją wiedzę oraz rozwijać umiejętności, które przydadzą się w ich dorosłym życiu.
4. Warsztaty „I am, you are…”- warsztaty w zakresie kompetencji językowych z języka angielskiego to przede wszystkim rozwijanie kompetencji językowych. Uczniowie na tych zajęciach za pomocą różnych ćwiczeń dydaktycznych wzbogacają słownictwo i zwiększają pewność siebie w posługiwaniu się językiem angielskim .
5. Projekt “Laboratorium urody”, rozwija kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy na temat czynności pielęgnacyjnych naszej urody, naszego ciała, a także nabycie umiejętności pracy zespołowej. Takie domowe SPA.
6. “Przyroda bez tajemnic” w klasach II-III. Głównym celem zajęć jest pobudzenie aspiracji poznawczych i twórczych uczniów. Zajęcia w ramach projektu polegają na poszerzeniu i pogłębieniu wiadomości i umiejętności, rozwijaniu pomysłowości w myśleniu i działaniu oraz przekazaniu w nowy, atrakcyjny sposób treści z zakresu przyrody, mają pobudzać do samodzielnego, logicznego myślenia, a także przygotować do dalszej edukacji przyrodniczej. Każde zajęcia są prowadzone w formie warsztatów, podczas których uczestnicy nabywają umiejętności w sposób aktywny poprzez przeprowadzanie doświadczeń i wyciąganie logicznych wniosków.
W klasie IV to blok wprowadzający do zjawisk zachodzących w przyrodzie. Uczniowie dowiedzą się czym jest przyroda, czym są katastrofy przyrodnicze (tsunami, huragany, tornada, tsunami), oglądając filmy edukacyjne. Efektem końcowym zajęć będzie wykonanie plakatu/lapbooków na temat „Wybrane katastrofy przyrodnicze”.
7. Zajęcia ,,Gry matematyczne” , to zajęcia, które mają na celu rozwijanie zainteresowania matematyką poprzez gry i zabawy matematyczne, rozwijanie indywidualnych uzdolnień, poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej, kształtowanie u uczniów umiejętności samodzielnej i twórczej pracy z tekstem matematycznym, pokazywanie użyteczności matematyki w otaczającym nas środowisku, rozwijanie myślenia logicznego i kombinacyjnego, stosowanie nowoczesnych technik nauczania w celu zapewnienia wszechstronnego rozwoju ucznia, zachęcanie dziecka do podejmowania samodzielnej pracy nad poszerzeniem wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki.
8. “Przyroda wokół nas” to zajęcia, których celem jest rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych, nabywanie umiejętności obserwacji obiektów i zjawisk atmosferycznych, kształtowanie umiejętności obserwowania oraz wyciągania wniosków z doświadczeń przyrodniczych, tworzenie sytuacji sprzyjających rozumieniu zależności istniejących w przyrodzie, nabywanie umiejętności rozpoznawania roślin i zwierząt w różnych ekosystemach, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt i roślin typowych dla wybranych regionów Polski, zwrócenie szczególnej uwagi na gatunki i roślin i zwierząt chronionych w Polsce, poznawanie charakterystycznych elementów krajobrazu w Polsce, wyrabianie szacunku dla przyrody i jej piękna. Każde zajęcia są prowadzone w formie warsztatów, podczas których uczestnicy nabywają umiejętności w sposób aktywny poprzez przeprowadzanie doświadczeń i wyciąganie logicznych wniosków.
9. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego. Zajęcia mają na celu wyrównanie poziomu uczniów i uzupełnienie braków edukacyjnych, jak również pogłębienie wiedzy. W trakcie zajęć dzieci pracują w parach, grupie i indywidualnie. Dzięki kameralnej atmosferze i indywidualnemu podejściu dzieci łatwiej chłoną wiedzę. Techniki prowadzonych zajęć są dostosowane do indywidualnych potrzeb.
10. Celem zajęć korekcyjno – kompensacyjnych jest przede wszystkim pomoc uczniom w przezwyciężeniu ich trudności, w opanowaniu określonych umiejętności i wiadomości. Zajęcia te mają także na celu stworzenie uczniom możliwości rozwoju umysłowego, społecznego i emocjonalnego na miarę ich możliwości i zgodnie z zaleceniami PPP. Celem pośrednim jest zbudowanie u dziecka odpowiedniej samooceny.
11. Zajęcia biologiczno-chemiczne. Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności z przedmiotów przyrodniczych, szczególnie rozwijanie zainteresowań biologią i chemią. Rozwijanie umiejętności posługiwania się zintegrowaną wiedzą do rozwiązywania zadań problemowych oraz kształtowanie aktywnej postawy badacza. Uczniowie na zajęciach korzystają z różnych źródeł informacji, sprzętu multimedialnego oraz pomocy dydaktycznych. Utrwalona i pogłębiona na zajęciach wiedza wpłynie na osiąganie przez uczniów lepszych wyników w nauce.
12.Warsztaty ,,Tajemnice przyrody”. Celem zajęć jest uwrażliwianie uczniów na zjawiska przyrodnicze, rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą, wyrabianie szacunku dla jej piękna oraz ukazywanie, jak różnorodny i ciekawy jest świat. Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką oraz odkrywania tajemnic przyrody na drodze eksperymentów.
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/279214706-718988276205338-1141086907795192276-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/279365418-748927306517250-2810994177234071830-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/279153820-411254900437970-1897504573128728408-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/279039590-1147993896000496-62222401962387350-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-083630.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220406-121011.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-083329.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220406-121003.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-083040.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-084056.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-083624.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-083029.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220406-121011-2.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220406-121001.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-083357.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220413-122548.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-083025.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220407-083044.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220420-122903.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220420-184753.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220420-184838.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220420-184807.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220407-133653.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220407-133643.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220407-133602.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220405-125827.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220405-133328.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220405-125810.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220411-140621.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220411-141154.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220411-140700.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220411-140312.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220405-125818.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220405-125842.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220411-140333.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220407-134010.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/20220411-140236.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image3-Kopia-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image2-Kopia-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image5-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image1-Kopia-Kopia-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image0-Kopia-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image6-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image4-Kopia-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image7-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image7.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image5-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image13.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image11.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image10.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image9.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image8.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image6.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image4-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image3-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image2-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image1-Kopia-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image0-Kopia-Kopia.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/image12.jpeg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277690928-518758232961180-6885937092435880354-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/275482251-4784908334891467-2806754556575355520-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/275611657-4790336184348682-2126842960224513963-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277824526-516068950221037-4710399405646242268-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/275517307-4784907374891563-7443690642932921003-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/275484509-4784845278231106-8547004819820787096-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/275477082-4784907818224852-3799932663801081363-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/275476311-4784845524897748-8759853645901647148-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/275467540-4784907618224872-5132958936403864345-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277964589-487240196402192-663810149183952393-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277932486-705495257245424-1125084700962973806-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277844097-697251731317512-7314832353014183789-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277898194-553933265936602-5453184908642056472-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277834432-392227999089799-8057231323509740280-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277973523-3057291891176227-8279605794831973613-n1.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/277829738-347200547359930-5449685021689836569-n.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-6640.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-6641.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-6639.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-6638.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220325-150858.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220325-150911.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220325-150851.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220325-150920.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG-20220325-145757.jpg)
![](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/05/DSCF1281.jpg)