Zaznaczanie punktów w układzie współrzędnych.
W klasie 7 a zajęcia projektowe obchodziliśmy świętując Święto Niepodległości. Uczniowie zaznaczali punkty w układzie współrzędnych i utworzyli piękny rysunek naszego symbolu narodowego – Orła. Utrwaliliśmy sobie jak zaznaczać punkty na osi odciętych i rzędnych.
Cechy podzielności liczb.
W ramach projektu wybraliśmy się przed szkołę i ćwiczyliśmy cechy podzielności liczb przez dwa. Już od najmłodszych lat dzieci poznają co to jest wielokrotność liczby – my ćwiczyliśmy na darach jesieni. Dzięki zabawie na świeżym powietrzu zrozumienie zadania nie stanowiło problemu.
![Uczniowie zaznaczyli punkty na osi odciętych i rzędnych oraz połączyli kolejno kropki tworząc kontury naszego symbolu narodowego Orła Białego.](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/11/20221110_142725-1024x461.jpg)
![Dzieci układają żołędzie w rzędzie po dwie sztuki, tworząc liczby parzyste odpowiadające ilości żołędzi.](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/11/20221103_130904-461x1024.jpg)
![Dziewczynka ułożyła dwa żołędzie w czterech rzędach, tworząc kompozycje z ośmiu żołędzi.](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/11/20221103_133145-461x1024.jpg)
![Na chodniku leży osiem żołędzi ułożonych w czterech rzędach po dwie sztuki.](https://sp.gaworzyce.edu.pl/wp-content/uploads/2022/11/20221103_133134-3-461x1024.jpg)