
Dzisiaj na zajęciach uczniowie programowali robota, otrzymali konkretne wyzwanie od Photon Education, które polegało na zaprogramowaniu robota – podróżnika.
Treść zadania:
Nasz robot jest ciekawskim podróżnikiem. Podróżuje po całym pomieszczeniu a jego oczy i antenki świecą na niebiesko. Kiedy znajdzie się w odległości 25 centymetrów od przeszkody zmienia kolor na żółty, odwraca się o 135 stopni w prawo i podróżuje dalej, do kolejnej przeszkody.
Uczniowie zapoznali się blokami odpowiadającymi za obrót oraz z funkcjami np. zatrzymywanie przed przeszkodą w określonej odległości a także wykorzystali znaną pętlę powtórzeniową zawsze. Na tym etapie edukacyjnym jest to zabawa natomiast uczniowie nieświadomie w łatwy dla nich sposób przyswajają konstrukcje programistyczne wykorzystując pętle iteracyjne. Dwóm składom udało się wykonać zadanie i następnie dowolnie programowali roboty wg własnego uznania.


